Tuesday 14 June 2011

Sjung om studentens lyckliga dar....

I dagarna så är det många studenter som ska uppvaktas...
Här är min tolkning av studentkort :)

Ett bokkort passade ju som bra efter år med pluggande.
Här har jag tagit ett styvt akvarellpapper och klätt med först ett lager med gul cardstock och sedan ett lager med blått mönstrat papper från Bo Bunny, "Back to Back".


Student och 2011 är utskuret med min Slice av den gula cardstocken och det blå mönstrade papperet.
Medaljen är utstansad med Spellbinders och "Grattis" är stämplat i  mitten.
Det mönstrade bandet hade jag hemma i gömmorna.

Av vit cardstock så har jag vikt boksidor som jag punchat kanterna på och sedan chalkat med Vintage Photo distressdyna.

Och så här ser boken ut när den är uppslagen...

Texterna är utskrivna från datorn på vitt papper med linnetextur och sedan bara fastlimmat.

Allt material hittar ni som vanligt hos Reprint, utom sidenbandet som brukar finnas på närmsta matvarubutik...

Ha en härlig vecka på er alla :)

No comments:

Post a Comment