Saturday 26 November 2011

Vi tänder ett ljus i advent…

Nu är förberedelserna för advent och den kommande julen igång för fullt i vårt hem. Jag fullkomligt älskar julen och frossar i allt mys. Tända ljus, glögg, pepparkakor, julmust, julmusik och allt annat som hör till. Men innan jag fortsätter med adventsstjärnor och annat pynt vill jag visa upp min adventsstake där ljusen har fått en touch av Reprint…

111126-003

Att montera stämpelmotiv på ljus är inte alls svårt. För er som inte vet kommer här en kort instruktion:

  • Stämpla upp de motiv som du har valt på ett vitt silkespapper. Du kan använda vilken stämpeldyna som helst.
  • Klipp ut motiven.
  • Lägg ditt utklippta motiv där du vill ha det på ljuset. Lägg ett smörpapper framför motivet – se till att du kan linda det runt hela ljuset och inte bara motivet.
  • Nu värmer du försiktigt motivet med en embossingpistol tills du ser att det “smälter ihop” med ljuset. Värm inte för länge för då börjar stearinet att rinna och se för sjutton till att du INTE bränner dig på embossingfönen!
  • Lossa försiktigt smörpappret från motivet et voíla! Det är färdigt!

Sedan letar du bara upp ett lämpligt fat och dekorerar av hjärtans lust! Jag har dekorerat med mossa från skogen, minijulgranskulor,svampar, bär, polkagriskäppar och små blingstenar. Här är mina fyra färdiga ljus:

advent

Detta har jag använt från Reprint:

Ha en riktigt trevlig första advent!                                                                   Hälsningar Carina

No comments:

Post a Comment