Tuesday 26 March 2013

7år....

... verkar vara den ålder som min dator har tänkt uppnå.
Efter veckor med "kernelfel" och diverse rensningar så fungerar den, om än lite hackigt och vissa saker borta, men nu kommer det en uppdatering från mig :)

Här har jag gjort ett lite annorlunda påskkort till en bekant, som jag vet gillar katter.
Och Reprint har haft många fina bilder med barn och katter, så från ett sånt ark har jag hämtat bilden...

Själva stommen har jag skurit ut med min Cameo.
Först en vit cardstock och sedan ett mönstrat papper på det..
Sedan vit cardstock och mönstrat igen och sedan ett lager gasbinda och sist ett lager med katter :)
Många lager blev det, och det känns onekligen som ett ganska "gediget" kort med "tyngd".
Tur att jag ska överlämna det personligen :)

Swirlarna är från en Tim Holtz-die och sedan en gul blomma på några fjädrar.
Här syns också halvpärlorna som jag satt runt kortet.

En liten rosett längs upp och sedan ett matchande prickigt satinband som hänge.
Lite annorlunda tycker jag att det blev :)

Så Glad Påsk på er alla :)

Kramen
Maggan


No comments:

Post a Comment