Sunday 12 May 2013

Spara till resan!

Jag har gjort en burk att spara semesterpengar i, något som hela familjen kan vara delaktiga i. Det blir en kul grej att se hur mycket pengarna växer i burken.

I made a jar to save holiday money, something the whole family can be involved in. It will be a fun thing to see how much money grows in the can.

 

Jag har använt de fina canvasblommorna och så har jag klistrat fast sand som en extra detalj för att förstärka känslan av strand. Bokstäverna har jag skurit ut för hand, men man kan lika gärna stansa ut dem om man har den möjligheten.

I have used the nice burlap flowers and then I glued sand as an added detail to enhance the feeling of the beach. The letters I cut out by hand, but you might as well punch them out if you have the opportunity.

 
Lite glitterlim förhöjer och ger en känsla av glänsande vatten. Det mönstrade pappret passade utmärkt och jag valde den bit med text som stämde bra in med temat.


Some glitter glue enhances and gives a sense of shining water. The patterned paper was perfect and I chose the piece with text that matched well with the theme.

På locket stämplade jag med en stämpel som innehöll ordet Journey och förstärkte det med glitterlim. Alla kanter har jag chalkat med Pinecone, såklart!


On top of the lid I stamped with a stamp that contained the word Journey, and reinforced it with glitter glue. All edges I've chalked with Pinecone, of course!


Dekorationer: Burlap mini flowers , Burlap ribbon , glitterlim SGG002 Platinum , organzaband 960401-18 , dyna Pinecone VS171
Övrigt: sand

Tack för denna gång, hoppas att du gillar det! Varma hälsningar - DT Liza

No comments:

Post a Comment