Tuesday 27 August 2013

OJ HOPPS...

När jag jobbar helg så blir allt upp och ner.
Så upp och ner att jag höll på att missa att det var tisdag och min bloggdag :)

Som jag tidigare skrev, så har jag fått en ny feber, WASHI-febern.
på Facebook så sprider den sig som en löpeld, så akta er för att så mycket som läsa ordet ;)

Här har jag gjort ett snabbt och enkelt julkort med just washi.
Reprint har flera jättefina i sitt sortiment så det är bara att välja och vraka.

En vit cardstock som skurits till för att bli ett 10x15cm kort.
På detta har jag sedan satt ett till lager med samma vita cardstock vast ett par centimeter mindre och monterat på 3d-kuddar. Och på den cardstocken ännu ett lager med samma vita men nu täckt med röd- och vitmönstrad washi.
En oval med en härlig hälsning och saken är biff :)

Här syns det att flera av lagren är satta på distanskuddar...
På baksidan syns också en "Handgjort av-stämpel" från Reprint.
Snirklig och fin, men jag märker att jag måste öva på min namnteckning ;)

Sist men inte minst.
Så här ser insidan ut.
Lager på lager och sedan washi på det :)

Med tanke på att det nu är mindre än fyra månader till julafton så håller det på att vara god tid för att damma av alla julpapper.
Eller...
Vänta en stund så Reprints nya papper hinner komma ut i affärerna.
Väl värt att vänta på ;)

Ha en härlig vecka på er alla.
//
Kram
Maggan

No comments:

Post a Comment