Friday 11 April 2014

Det börjar närma sig påsk!

Nu är det snart dags för påskveckan. Du kanske är bortbjuden till någon eller planerar att ge bort något trevligt till påsk men inte hunnit göra något kort??? Var lugn - här kommer inspiration till lite olika tags som du kan göra....

Den här tagen har jag stansat ut med en stans från Tim Holtz i det fina påskpappret Happy Easter från Reprint. Sedan stämplade jag med stämpeln  OM687C i brunt. Dekorationen består av burlapband, lite spets, bruna pärlor och några fina blommor:


 På tag nummer två har jag också använt mig av samma tagstans från Tim Holtz + en med den fina påskharen. Tagen är utstansad från det läckra pappret Easter Chicken och haren i kraft cardstock och  Light Pink Minidots från Basic Collection. Sedan dekorerade jag med lite olika blommor och ett fint prickigt band.


Tag nummer tre är infärgade med olika Distress-dynor i gröna nyanser. Därefter monterade jag en vintagebild från det nya påskarket Vintage Easter . Slutligen dekorerade jag med rosband, gröna blommor och halvpärlor.


Tag nummer fyra är också infärgad med Distressdynor men denna gången i flera olika gula nyanser. Jag stämplade den fina påskhälsningen  OM687C och sedan embossade jag hela etiketten i en embossingfolder från Tim Holtz. Lite påskfjädrar fick sticka fram under det gulliga vintagemotivet från klipparket Vintage Easter.


Den femte och sista tagen är även den infärgad med olika distressdynor i gult och lite brunt. Jag använde den gulliga stämpeln men påskharen och de fina swirlstämplarna . Sedan dekorerade jag med lite olika blommor och halvpärlor.


Så stressa inte  - gör en tag istället! ;)
Kram


No comments:

Post a Comment