Wednesday 23 September 2015

Dammtussar...


 Hösten är här, men jag vägrar och fastnade för underbart vårgrönt som piggar upp i rusket. Jag är väldigt förtjust i Basic Collections - allihop - eftersom det är matchat och färdigt och enkelt att göra monokromatiska kort. Alltid effektfullt. Här har jag i och för sig lagt till lite rosa, så helt monokromatiskt blev det inte. Nåja.

I've used Basic Collection Pastels 6x6 which I love. The papers are perfect together, an it's super easy to make a monochromatic card.


Jag har stämplat med en grön Mementodyna och sedan embossat med Hologram Sparkle. Det glittrar härligt. Hjärtana är färglagda med Distress ink Picked Raspberry och har fått sig ett lager av Glossy Accent för att också de ska få glänsa lite. Rosen var utsprungligen vit så den färglade jag också med lite Picked Raspberry.

I've used a green Memento ink and then embossed it with Hologram Sparkle. It sure sparkles! The hearts are colored with Picked Raspberry and covered with Glossy Accent. The rose was white, but is also colored with Picked Raspberry.


Thanks for stopping by! Tesa

Stamp: EZR049 
Ink: Memento ME-704, DIS37 Picked Raspberry
Other: EP020 Hologram Sparkle embossing powder, twine, ROS107


1 comment: