Tuesday 10 November 2015

Shiny ornaments

I Dalarna säger man "pumla", men "julgranskula" funkar väl också bra för att beskriva denna lilla godbit till stämpel. Här har jag stämplat den ett flertal gånger med en vattenfast stämpeldyna, och sedan färglagt lite slarvigt för att få en akvarellkänsla med vattenpensel och röda nyanser av distressdynor. Sist plockade jag upp lite röd färg och stänkte ut små droppar lite här och där.

This Christmas ornament is quite small and works well to stamp multiple times like on this card. I coloured them (and weren't that particular about it) using a water brush and Distress ink pads, to get a water colour style. I picked up a little of the left-over red ink and splattered it across the card.


När färgen torkat lade jag på ett lager Glossy accent och lite Stickles Gold i själva "pummelfästet" om ni förstår vad jag menar :) Jag använde en riktigt tunn svart penna för att rita trådar från varje pumla.

Once the ink was dried, I added a layer of Glossy accents and some Gold Stickles on the base of the ornaments. Using a thin liner, I added the strings to each ornament.


Materials used:
Paper: RP0138 Green miniflower
Stamps: OM975 AA JulkulaOM181B
Decorations: Glossy AccentsSGG012 Guld

Love,
DT-Ulrika

No comments:

Post a Comment