Sunday 27 June 2010

LILY

Ulrika i DesignTeamet har scrappat en LO om sin lilla svarta katt "Lily". Ser nästan ut som en prydnad när den sitter så fint i fönstret!









DT-Ulrika skriver:
"Webster's Pages serie Lullaby lane är helt underbar och färgerna passar perfekt till fotot på min lilla katt Lily. De stora blommorna har jag gjort själv med lite överblivet tyg, tyll och pärlor. Övriga blommor är Reprints egna, de mellanstora har jag byggt upp av flera lager enkla blommor. Både de och rosorna har fått lite stänk av stickles (Diamond). Swirlen är från Best Creations och på den har jag använt en textstämpel med vit dyna och sedan lackat över med Crackle Accents från Ranger. Guldstänket är gjort av Crackle paint i färgen Tarnished Brass som jag spätt ut med vatten och stänkt på med hjälp av en pensel. Några ljuvligt guldiga halvpärlor förstärker stänket. Banden är från Reprint, och det långa är fäst med hjälp av hjärtformade brads, även de från Reprint. Titeln är utstansad och lackad med Glossy Accents från Ranger."

- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment