Wednesday 9 June 2010

PRESENTPÅSEN!

Här kommer som utlovat en beskrivning på hur man lätt gör en presentpåse!
Jag var på scrapträff hos Grodans i Bromölla, och på slutet visade Sanna Orrgren oss hur man gjorde denna påsen! Gissa om man fick mersmak!!!
- - -

Du behöver 2 ark som matchar varandra!

Jag har använt min Ultimate Pro till detta! Lägg arket mot kanten - det är viktigt att du har handtaget till vänster! Biga pappret mot 5 " strecket, och vrid sen 180° - biga igen.


( Glöm inte att man bigar på rätsidan! )


Vrid nu pappret 90° och öppna Ultimaten. Här har jag följt "Box Lid" kanten, och det näst sista strecket motsvarar 3". Biga - vrid 90° och biga igen!


Här ser ni att det är näst sista markeringen! Eftersom Ultimaten inte är lika lång som ett ark när du har den på denna plattan får du biga en bit och sedan flytta lite på arket och fortsätta att biga.


Nu bör ditt ark se ut så här!


Nu ska du vika in kanterna...











... och nu bör ditt ark se ut så här!!!


Ta tag i de smala sidorna och kläm ihop lite lätt så att du får ett veck.


Så här!


Nu är det dags att sätta dubbelhäftande tejp på de långa sidorna.


Tja, typ så här!


Nu är det dags att göra "locket". Skär till en remsa från det andra pappret som är ca 8 cm hög.
Jag har valt att stansa kanten för att få en vågig bård.


Skär till locket så att den blir lika bred som påsen. Nu ska du biga kanten ca 2 cm ner.
Jag följde strecket längst till vänster på min Ultimate, när jag hade sidan upp med de olika vikningarna.


Nu är det dags att göra hål för snöret. Lägg locket över framsidan på din påse. Jag gjorde mina hål ca 3 cm ner.
Klistra fast den lilla sidan på locket mot påsens baksida.

Nu bör din påse se ut så här!


Ta daa!!!
Så här blev min!!!






Hoppas ni förstod min beskrivning!


- - - Jea - - -

2 comments:

  1. Inga problem att förstå, men det var många moment :) Får testa vid tillfälle.

    ReplyDelete
  2. Aaahhh precis såna här påsar som jag brukar göra. Mina finns här
    http://tesaprickiformar.blogspot.com/2010/02/presentpase.html

    Kram Tesa

    ReplyDelete