Saturday 17 December 2011

Keeping it simple

En av mina utmaningar när jag scrappar och gör kort är att försöka hålla det enkelt. Jag älskar att dra på med utsmyckningar, glitter och band och gärna ett handkolorerat motiv också. Men ibland finns helt enkelt inte den tiden till allt det där - speciellt i julkortstider...

One of my biggest challenges when I scrap and make cards is trying to keep it simple. I love to use all kinds of embellishments, glitter, ribbons and hand colored stamped motifs. But sometimes there´s not really time for all that - especially around Christmas...

Så här kommer ett kort som jag har försökt att göra utan allt för mycket lull-lull:


So here´s a card that I tried to keep "simple":



Bakgrundspappret och förgrundspappret är infärgade med distress ink stämpeldynor i olika lila nyanser. Den söta tomteflickan, snirklarna i hörnen och texten med julhälsningar kommer från stämpelsetet CSR1013 Clearstamps . Som dekorationer använde jag prickigt band från Reprints egna kollektion, snöflingehänge, halvpärlor och blommorna GAR002 Gardenia Brown och Ros113 brun ros. Jag har också duttat med lite Stickles på flickans kappa och i hörnen.

I used Distress Ink stamp pads to color the both papers in different purple shades. The cute santa girl, the swirls and the Christmas greeting comes all from the stamp kit CSR1013 Clearstamps   . As decorations I used a dotted ribbon from Reprints own collection, snowflake charm, pearls and flowers GAR002 Gardenia Brown  and Ros113 brun ros. I´ve also used some Stickles for the girl´s coat and in the corners.

Nästa lördag är det - redan - julafton och jag vill redan nu passa på att hälsa alla en riktigt trevlig jul! Var rädda om varandra och glöm inte att njuta av glöggen och allt det goda mitt i all julstress!

Next Saturday - already - it´s Christmas Eve and I wanna take the chance to wish you all a really Merry Christmas. Take care of your loved ones and don´t forget to enjoy some mulled wine (or other choice of christmassy beverage) and everything that´s good in the Christmas hustle!

Lots of love/ Carina




No comments:

Post a Comment