Tuesday 17 September 2013

Ibland behövs det bara ett litet kort...

Den här veckan bjuder jag på ett litet kort.
Storleken är som ett ATC, eller ett sånt här "bukettkort", alltså ett sånt som brukar framföra hälsningen om man någon gång har turen att få en blomma :)

Jag har stansat ut en bas som jag sedan embossat med en folder från Tim Holtz.
Då jag inte ville ha hela ytan embossad så använde jag en "Diffusor", också den från Tim.
Sedan så knöt jag en rosett av ett rosaprickigt satinband och limmade fast.
Stämpeln "Angel" är egentligen en hel text, men jag maskade resten av stämpeln då det bara var just Angel som jag ville ha :)
Lite bling i hörnen och sedan var det klart :)

Ja, och där tog min testversion av fotoredigeringsprogrammet slut, så här blev det ett sista helt oretuscherat kort :(

Materiallista:
Cardstock
Embossfolder

No comments:

Post a Comment