Wednesday 17 June 2009

Kit nr. 2

Av detta paketet fick jag ut 6 st kort. Grunden var denna stämpeln:

Den kommer från Scapa. Art nr: SC2060I.




Jag skar 2 linjer i kortet och stack igenom "vimpeln" för att hålla den på plats.

Guldfärgad punchinella. Lättaste sättet att hålla den på plats är att använda häftapparaten!

Jag sätter gärna blingstenar i blommorna, som ni ser:)


Man kan göra oerhört mycket med cardstocken. Bygg lager på lager i olika nyanser för effekt.


Här valde jag att maska på stämpeln. Satte lite tejp över den ena texten, färgade in och stämplade. Sen gjorde jag likadant över den andra texten - och vips så har man 2 stämplar!


Här maskade jag också, men använde bara Grattis. Linjerna drog jag med en guldpenna och satte blingstenarna lite sporadiskt. Här har jag använt de bruna från Kaiser (SB776) som passar bra till guld.


På det sista kortet använde jag spillbitarna och maskade stämpeln.

- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment