Tuesday 4 August 2009

GÖRA KORT MED MALLAR, DEL 1

Ja, nu tänkte jag visa vad jag menade igår...



Jag skrev ut arket med mallarna på hårt papper (kolla vad din skrivare klarar!) Sen valde jag cardstock och vek till ett kort. Ritade av passande mall på insidan av kortet. När jag hade klippt ut efter ritningen, använde jag en sax och drog längs sidorna så att kanterna skulle bli lite uppruggade - detta för att dölja att jag kanske inte klippt helt rakt...:)
Därefter klippte jag ut efter nästkommande mindre storlek i mönstrat papper. På detta kortet valde jag Kaisers Fun Fair - Trapeze (P378) och tillslut är det bara att dekorera efter tycke och smak. Stämplarna "råkar" vara favvisar: K1100I och SC2064C.
Svart bling i cirkel klippte jag i 2 delar (SB1635)

Här valde jag att ha mallen liggande istället, och jag vek den till passande storlek innan jag ritade av. Det svart/vit prickiga pappret sjunger på sista versen nu, känns det som - men jag gillar ju prickar!!! Kaisers Ebony & Ivory - Isabel (P178), rödprickigt samma som på kortet ovan. Den röda pricken med stjärnan i kommer från baksidan på samma ark! På detta kortet tyckte jag att det passade bra med turkost bling, och jag har använt Rhinestones (R1644)


Här kommer mallarna som jag har använt. Givetvis kan man ändra storlek efter tycke och smak.


Imorgon tänkte jag lägga in "del 2", dvs lite annan form på mallar, så titta förbi om du gillar sånt här!!!

- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment