Saturday 12 September 2009

TILLÅT MIG PRESENTERA: ANNI!!!

Anni är designteamsmedlem hos Reprint sedan länge, men hon har ännu inte presenterats i bloggen; så här har ni henne!


Namn: Anni Ildring

Namn på internet: Alldeles samma, Anni

Ålder: 38

Bor: Täby

Familj: Min man Martin och våra buspojkar Erik 8 år och Axel 4,5 år.

Sysselsättning: Jag är lärare i ma/no men nu läser jag till originalare med grafisk design.

När började du scrappa?: I samband men att jag var gravid med Erik 2001 började jag göra ett album till honom som jag ville skulle vara mer än ett vanligt fotoalbum. Jag hade svårt att hitta material att använda och surfade på nätet för att få tag på mönstrade papper osv. Men jag upptäckte inte att det jag försökte göra kallades för scrapbooking förrän 2002.

Hur skulle du beskriva din scrapstil?: I grunden ganska linjär och ren men jag gillar att variera mig, testa nytt och testa om. Eftersom jag gillar shabby chic mycket blir det layouter åt det hållet också ibland.


Hur går du tillväga med en ny layout?: Det beror på. I grunden är det olika historier jag vill berätta och minnen som jag vill bevara genom mina layouter. Ofta börjar jag med några foton jag vill använda och väljer ut papper och sedan dekorationer utifrån färger i fotona eller den känsla jag vill att layouten ska få. Jag brukar pussla runt de olika elementen en del och sätta fast allt på slutet, inte vartefter. Rubrik och text gör jag någonstans mitt i processen då jag vet hur stor plats det får ta på layouten.
Ibland kan jag börja med en idé om hur rubriken ska se ut eller utifrån att jag redan skrivit texten som då oftast är lite längre och då anpassar jag fotostorlekar och resten av layouten utifrån det.
När jag skapar för Reprint är det ofta så att jag utgår från några mönsterpapper eller dekorationer som vi vill visa och då väljer jag foton efter papperen istället.
Det är kul att processen ser olika ut, att det blir en variation i mitt sätt att ta mig an de olika idéerna som hoppar runt i huvudet hela tiden.


Vad är din största inspirationskälla?: Mina barn tror jag. De sätter fart på idéer kring layouter jag vill göra. De hittar på, gör och säger så mycket kul och knäppt och jag litar inte på mitt minne, vill få ner allt! Förutom dem gillar jag scrapbookingtidningar som t ex Scrapbooking etc. och att surfa runt på bloggar samtidigt som jag ibland känner att tiden inte riktigt räcker. Ska jag scrappa eller surfa? Andra tidningar, annonser, skyltar, en spännande ny produkt och färgkombinationer i naturen kan också få igång mig.

Vem är din största scrapbooking-idol?: Jag vet inte om jag har någon idol direkt men det finns många att inspireras av. Några är Ali Edwards, Jaime Waters, Lisa Tutman-Ogelsby och De Anna Heidmann.

Vilken är din favoritleverantör?: Samma här, det går absolut inte välja en enda! Webster pages och Graphic 45 har båda fantastiska papper. Kaiser scrapbook har många fina dekorationer som kommer till papperskollektionerna, så med produkter från dem klarar man sig långt. En kul leverantör är SassaFrasLass med sina glada papper och så tycker jag att 7gypsies har många fina papper. När det gäller dekorationer gör Tim Holtz jämt coola grejor med hög vill-ha-faktor. Reprint ökar också hela tiden ut sin egen kollektion med fina dekorationer. Häromdagen fick jag en liten ask med fina nyckel- och nyckelhålsbrads och en påse snöflingor som jag vill använda snarast!


Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Svårt att svara på men kanske 4-12 st. Det beror på vad som händer för övrigt i livet. Men i perioder scrappar jag mycket.

Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Vet inte om jag vågar analysera det fullt ut… en hel del!



Coolaste tjejen

Den coolaste tjejen är ju jag, knappt tre år gammal ­- en äkta 70-talsbild! Jag tyckte att den passade bra på babusjkapapper från Kaiser. För att rama in fotot och skilja ut det från den härligt röriga bakgrunden målade jag en matta med blå akrylfärg. Etiketten med den lilla Babusjkan och den som det står Ingredients på kommer från koordinerade klippark från Kaiser. Rubriken är gröna chipboardbokstäver från Best Creation och den stora gula öljetten kommer från We r memory keepers. Övriga dekorationer är från Reprint.



Bus i blicken

Här har jag använt det söta ugglepapperet från Best Creation och ett rosa från Kaiser Scrapbook. De fina banden från som kommer i FunPack med sex sorter i varje från Ribbonhouse får leda ögat över layouten. Busiga Elvira fick en blomma i håret av pappersblomma, blombrad och rhinestone från Reprint.



Högst upp
Jag ville inte dölja så mycket av det fina bakgrundspapperet från Best Creations. För att få fotoblocket att smälta in mer i layouten skar jag med skalpell ut en del av svirvlarna från bakgrunden och lät dem gå över fotona istället. Chipboarden i rubriken kommer också den från Best Creation.




Reprints blommor har jag dekorerat med diamond glaze för att få den blanka looken och sedan fäst en pärla i mitten.



- - -

Anni kommer ni att få se mycket av, eftersom hon har gjort en hel del redan som aldrig har visats här! Välkommen till bloggen Anni!

- - - Jea - - -

No comments:

Post a Comment