Wednesday 23 September 2009

VAD SÄGS OM LITE LAYOUTER?

Massor av nytt, skapat av Anni i Designteamet! Låt er inspireras!!!


Gladaste tomten

Den gladaste tomten är min lilla buse. Glitterpapperen är från Best Creation. De gröna bårderna är täckta med diamond glaze för att bli blanka och fina och den upptill består av sex cirklar i cardstock. Över cirklarna sitter ett band av vit cardstock stämplad med ett spetsmönster från stämpeln Hörn set SC2051 som sedan embossats med guldpulver. Guldöljetterna kommer från we r memory keepers och de gröna rhinestonesen från Reprint. Lite jewelrysnöre får också dekorera layouten.





En god jul

Med glada papper från Bobunny blev det en layout med mycket cirklar. För att balansera upp det något stämplade jag en rektangel och ett hörn över bakgrunden och lät mina små tomtar sitt på ett rektangulärt block av pappersremsor och band från Ribbonhouse. Dessutom fick dekorationerna bli rektangulära tags från Craft´n Craftin med svart stämpelfärg och snöflingor från Best Creation på. Rubriken är stämplad med en julstämpel och embossad med rött pulver.





Tunnel

Baksidan på det färgglada Kaiserpapperet Babusjka ser ut så här: blått med vita prickar. Passade bra till en vintrig layout tyckte jag. Silvriga stickers (bokstäver, snöflingor och snögubbe) och den rödmålade chipboarden kommer från Craft´n craftin. Den fina snöstjärnan är också från dem och jag bytte blinget i mitten till en röd Rhinestone från Reprint. Sist fäste jag ett band från ribbonhouse under snöflingorna.








Tandlösa tomten

Jag kunde inte låta bli att göra ett snöbollsregn av perfect pearl från trumpeten och ner över min tandlösa tomte. Det här var en nästan löjligt enkel layout men jag tycker att den passar de busiga bilderna. Mönsterpappren kommer från Best Creation. Reprints blommor har fått sig lite crackle accent och i mitten är det dekorerade med band från Ribbonhouse. Rubriken är stämplad med foamstamps.


Ingen jul utan huset

Jag vill verkligen ha ett pepparkakshus till julen. Helst också göra det själv, inte för att det blir snyggt direkt utan för att det är kul och tradition. Det här föreställer vårt eget hus, fast likheterna är inte så många alls, dessutom är det någon som ätit upp lillebror i familjen. Bakgrunden är svart cardstock. Fotot har jag ställt på en grund av en remsa mönsterpapper från Kaiser och en bit band från reprint. Jag har också rivit vitt papper som snö att fortsätta utanför fotots kanter. Papperskulorna är klippta ur papper från Best Creation och de silvriga är stickers från Craft´n craftin. Rubriken är stämplad med clearstamps och sedan embossad med rött pulver. Jag har dekorerat med stickers från Best Creation och etiketthållare och röda rhinestones från Reprint och en fin snap med blå sten från We r memory keepers.









- - - Jea - - -

2 comments:

  1. Det är en fröjd att se dina alster, Jea! Kram Kristina!

    ReplyDelete
  2. ... Ojsan, det var visst Anni som skulle ta åt sig äran av dessa layouter! Jätteduktig tjej!

    ReplyDelete