Wednesday 8 September 2010

107 dagar till Julafton..

Tänk att det är snart jul igen. Bara 107 dagar kvar till julafton ;)
Tänkte att jag skulle visa några julkort, som jag har gjort av Reprints nya julstämplar.
Först ut är den här julflickan. Jag har först använt Distress Ink "Black soot" för att göra en gråbakgrund och sedan penslat torr Perfect Pearl på, för att få en silver-skimrande lyster. Och sedan stämplat på motivstämpeln.
Det andra papperet är från de nya pärlemorpapperen som Reprint har.
Sen ett par röda detaljer; som brads och band.


Jag har gjort på samma sätt med julpojken.
God Jul- skylten är embossad.

Materiallista:
Cardstock: Midnight, Avalanche white
Papper: silver pärlemorpapper (pojkens kort webster US1749D)
Dekoration: Brads 1281, rött snöre, band
Distress Ink black soot, perfect pearl pärlemor och svart embossingpulver.


Ett julkort i bruna nyanser och i guld.
Även här har jag använt perfect pearl, men då i guldskimmer.


Skylten är en dies från Tim Holtz.

Materiallista:
Cardstock: French vanilla, bitter chocolate, guld pärlemorpapper
Dekoration: band, brads R1126, pearl
öljetter och ringar från Tim Holtz.
Distress Ink: vintage photo, antique linen
pefect pearl guld.

Ett Criss-cross kort med en jättesöt stämpel "Blinka lilla stjärna".
Här har jag bara använt perfect pearl bakom ängeln, för att framhäva visa detaljer.

Även här en ny julstämpel i form av snöflingor.
Materiallista:
Cardstock: Quicksand, French vanilla
Mönstrat papper: Graphic 45 Let it snow #4500137
Dekoration: Pearls, Perfect pearl guld, brunt ribbat band
brunt brads hjärta


Ett sist ut; en julflicka...
Materiallista:
Cardstock: Olive drab
Mönstrat papper: Graphic 45 Let it snow #4500137
Dekoration: Guld satinband, pearls, brads från R0996
Distress Ink: Peeled paint, shabby shutters, vintage photo
Perfect pearl guld.
Allt material som jag har använt hittar ni i Reprints sortiment.
Önskar Er alla en riktigt trevlig dag,
hälsningar
Anna A

No comments:

Post a Comment