Monday 6 September 2010

Att vika askar går som en dans ..

... i alla fall om man har en Ultimate Pro från Crafter's Companion! Här har jag vikt både en kilformad ask (wedge box) och en alldeles vanlig kvadratisk ask. Vill du veta hur man gör så ta en titt på Svensk Scrapbooking TVs videoguide.

Här har jag använt ett pärlemorvitt Centura Pearl från Crafter's Companion som bas, det är en superhärlig kvalitet som passar perfekt till askar. På det har jag stämplat och embossat små hjärtan, och ovansidan har jag klätt med ett egengjort papper där jag stämplat de underbara bokmärkesänglarna med distresser.



Bandet med älgarna är helt fantastiskt, det har ståltråd i kanterna så man kan forma rosetten riktigt snyggt.



Botten till denna ask är vikt med ett mörkbrunt cardstock. Locket är av crèmefärgat cardstock som jag stämplat och guldembossat med en swirlstämpel. Etiketten kommer från ett klippark från Kaiser. Den lilla snöflingebradsen kommer från ett helt set med underbara julbrads med hängen.



No comments:

Post a Comment