Monday 25 June 2012

Cuff bracelet with lace

Band och spets i ljuvlig kombination blev till ett romantiskt armband. Basen är en bit canvastyg som jag hade i gömmorna, på det har jag sytt fast både spets, band och rosband. Överst fäste jag sammetsband för hand med korslagda stygn. En vacker fjäril bidrar till "vintage" känslan.

Ribbon and lace in a sweet combination made a romantic cuff bracelet. I used a piece of canvas as a base, and then just sew on peices of ribbon, lace and rose ribbon. On top of the lace, I attached velvet ribbon with a few stiches. A butterly in metal adds to the vintage feeling.


Jag vågade mig till och med på att göra att knapphål enligt konstens alla regler på symaskinen. Det var inte alls så svårt som jag hade trott! Knappen är från Tim Holtz, passar perfekt.

I actually decided to create the button hole using the sewing machine, which was a first for me. To my surprise it wan't hard at all! The button is from Tim Holtz, and fits perfectly.


Här är hela armbandet. Kanterna har jag förslutit med en tät zig-zag söm.

And here is the bracelet stretched out flat. The edges are "closed" with a tight zig-zag seam.


Finaste knappen. Rosbandet är en storfavorit sedan länge, men påsytt på armbandet fick det ändå nytt liv, det blev jätteläckert! Här ser man det prickiga satinbandet, det rynkade jag först lite lätt och sydde sedan fast med en raksöm.

The cutest button. The rose ribbon is a long time favourite, but I love it even more after adding it to the bracelet. It turned out really nice!  Here you can also see the dotted satin ribbon. I ruffled it first, then attached it with a straight seam.


Fjärilen fäste jag med några stygn här och där. På tal om stygn, jag är extra nöjd med stygnen på sammetsbanden, det blev en fin och gammaldags effekt.

The butterfly is attached with only a few stiches. Speaking of stiches, I really like the way the stiches on the velvet ribbon came out, such a nice addition and old fashioned effect!



Har du provat att göra egna arband av band och spets? Om inte så tycker jag att det är dags nu, det är jättekul och blir så fint!

Have you tried making a bracelet with lace and ribbon? If not, I really think you should give it a go!

Material used:
Ribbon: R2042 Creme, Rose ribbon R3061, Velvet R2017

Love,
DT-Ulrika

3 comments: