Tuesday 19 June 2012

Enkelt och bra...

Jag gillar snabba och enkla lösningar.
Såna där som nästan gör sig själva...
Typ som ett snabbt kort till nån.
Jag har fem minuter på mig och vad fasen ska jag göra.....??

Jo då gör man så här :)
Man tar en bit cardstock typ 6x12".
Bigar det på mitten och sedan tar man ett ark av det här papperet...

Papperet kommer från Bo Bunny och är så härligt ärtigt i sina färger.
Jag valde en av rutorna och mitt kort blev så här...
På den bigade cardstocken satte jag ett blått och sedan pang på med det mönstrade.
Jag doodlade efter kanterna och gjorde även en liten stjälk till blomman.

Enda utsmyckningen kan man ana nu....

Ja, nu ser ni...
Det som fick räcka var en blomma från en annan del av papperet.
Enkelt, snabbt och ..... Helt rätt :)
Scrapp behöver inte vara det mest tidskrävande, utan det kan gå fort och man behöver inte mer utrustning än en sax, papper, lim och en penna.

Ha en härlig vecka på er alla :)

Kram
Maggan



1 comment: