Tuesday 28 August 2012

Altrad ram

Här på sistone så har jag fått upp ögonen på allt som går att altra med små medel.
Jag är övertygad om att det finns fler som är som jag.
Småbarnsföräldrar med massor av tvätt och städning, tunn plånbok, barn som vägrar att sova men ändå massor med pysselglädje.
Är det någon som känner igen sig så räck upp en hand ;)

Här så hittade jag en ram i gömmorna.
En hiskeligt ful ram, men med lite kärlek och pyssel så blev det helt annars.
I mina drömmar så har jag ett vitt shabby chict hem...
Och just i det hemmet så skulle den här ramen passa in finfint :)

Ramen är i storleken 30x25 eller nåt sånt.
Det  var iallafall ett perfekt mått för att klä in med ett underbart papper från Reprint.
Älskar de nya papperen från dem...
I hörnen, där det är änglar så har jag lagt ett lager med Matte Accents.
I själva bildramarna så sitter det ansikten klippta från olika Reprintark.
Sist men inte minst så är alla kanterna distressade med Frayed Burlap.

Runt hela ramen så har jag lagt ett lager med Tissue Tape från allas vår favorit Tim Holtz.

Spetsen är från början väldigt vit, men det rådde jag bot på genom att färga in den med mina Distress Stains.
Nu är den vita spetsen brun-rosa...
Sedan ett sammetsband och en krona som dekoration.
Kronan är från början helt silverfärgad och har ett hänge längst upp, men en avbitartång och några Alco Inks senare så ser den ut så här :)

Så mitt budskap till er alla är:
fram med alla saker som ligger i slängas/loppishögen.
Du vet aldrig vilka fyndigheter som döljer sig :)

Kram på er alla och scrappa lugnt :)
//
Maggan



2 comments:

  1. Maggan, das Bild ist wunderschön geworden und ich wünsche Ihnen, bald den passenden Rahmen dafür zu finden.

    ReplyDelete
  2. Viele danke für die kommentaren.
    Bitte enschuldingen meine deutsche aber ich bin sicher auf dir finden eine passende Rahmen :)

    Maggan

    ReplyDelete