Sunday 21 April 2013

Dags för vårskor?

Denna sko gjorde jag till Formexmässan i slutet av januari. Jag har använt ett papper ur Reprints sommarkollektion, As time goes by. Mallen på sulan och klacken hittade jag i en gammal tidning jag hade hemma, som jag kompletterade med en ovandel.

This shoe I made for Formex Fair in late January. I have used a paper out of Reprints summer collection, As time goes by. The template of the sole and heel, I found in an old magazine I had at home, which I supplemented with a top.

Jag har stämplat fjärilar både på sulan och på ovandelen av skon för att få lite mer mönster. Ovandelen är sen dekorerad rikligt med blommor, bling, pärlband, snöre och en pärlnål. Några rosor har jag färglagt för att få en färg som jag tyckte passade pappret.

I stamped the butterflies both on the sole and on the top of the shoe to get more patterns. The upper is then decorated with plenty of flowers, bling, pearlstring, string and a head pin. Some roses, I colorized to get a color that I thought suited the paper.



Bak på klacken är det fäst ett stämplat motiv i form av en rosett som jag klippt ut en ram till, och sen fäst en blomma på och lite snöre.

Back on the heel, I have attached a stamped design in the shape of a bow that I cut out a framework for, and then attached a flower on and some string.


Blommor: ROS107-Små, stor vit blomma
Band: R3100 Pärlband Vit , rosa snöre



Välkommen att inspireras! Varma våriga hälsningar - DT Liza

No comments:

Post a Comment