Sunday 9 June 2013

Liten box

Jag har gjort det väldigt enkelt för mig denna gången. Jag har tagit en ask som jag hade hemma och altrat den. Jag började med att måla kanterna med vit gesso. Sen skar jag till mönstrat papper och klistrade det på alla sidor inklusive locket.

I have made it very easy for me this time. I had a box at home that I decorated. I started by painting the edges with white acrylic paint. Then I cut the patterned paper and pasted it on all pages including the lid.
Sen har jag stämplat med två olika stämplar, en grattisstämpel i form av en stjärna på locket och ett kugghjul runt om på sidorna.

Then I stamped with two stamps, a congratulations stamp in the shape of a star on the lid and a gear around the sides.
Därefter tog jag snören i matchande färger och knöt runt asken. På locket satte jag en blomma med glitterlim på.

Then I took some cords in matching colors and tied around the box. On the lid I put a flower with glitter glue on.

Papper: RP0084 Medallions
Stämplar:  OM842G Grattis Stjärna , OM794 Cogwheel
Dekorationer: TH93044 Paperstrings , CR20683 Blomma Lila
Övrigt:  HSP24941 Vit Gesso , Dyna VS174 Charcoal , glitterlim SGG005 Candy Cane


Soliga hälsningar - DT Liza


No comments:

Post a Comment