Sunday 14 July 2013

Lyckliga i alla sina dagar!

Jag fick en förfrågan om att göra en skylt till ett bröllop. Såklart ville jag det! Jag fick reda på att det skulle finnas rosa blommor på bröllopet, namnen och datumet, och måttet på skylten skulle vara 50x100cm. I övrigt fick jag fria händer.
Och så här blev det.
Jag textade först namnen, sen ritade jag hjärtat med en tunn penna. Hjärtat färglades sedan med utspädd rosa akrylfärg.

I got a request to make a sign for a wedding. Of course I wanted to do it! I found out that there would be pink flowers at the wedding, their names and the date, and the measure of the sign would be 50x100cm. Otherwise I got a free hand.
And this is how it turned out.
I first wrote the names, and then I drew the heart with a thin pen. The heart was then colored with pink acrylic paint.



Lite bladslingor ritades dit och färglades och sen på med blommor, pärlband och halvpärlor. Fjärilen får symbolisera glädjen och lyckan.

Some leaf loops was drawn and colored, and then I added flowers, pearlstring and half pearls. The butterfly symbolizes joy and happiness.

 
För att få ringarna att glänsa färglade jag dem med en metallicfärg, Distress Stain Tarnished Brass. Lite vit highlight för att förhöja ytterligare. Sen skuggade jag alltihopa med en ljusgrå penna för att få lite 3D-effekt.

To get the rings to shine, I colored them with a metallic paint, Distress Stain Tarnished Brass. A little white highlight to enhance further. Then I shaded the whole thing with a light gray pencil to get some 3D effect.

Jag hoppas att de två får leva lyckliga i alla sina dagar!

Må så gott! Kram - DT Liza


Blommor: GAR006 Gardenia Grey , ROS200 Creme , rosa ros

Färg: TDW35206 Distress Stain Tarnished Brass , HSP24941 Vit Gesso ,
KC038 Akrylfärg Pretty in pink

Övrigt: R0794 Vita Pearls , R3100 Pärlband Vit , bred textpenna, svart och grön tunn penna, grön glitterpenna, ljusgrå penna




No comments:

Post a Comment