Tuesday 9 July 2013

Världens bästa svärmor...

Jag kan, med handen på hjärtat, säga att jag har världens bästa svärmor.
Hon är bra på allt, och snällast i hela världen.
Och hon är "Shabby Chic-en" definierad...

Vad ger man henne i födelsedagspresent när hon fyller jämt?
Jo en bok, för jag har ju snöat in på att göra dem ;)

Tidigare så har jag bara gjort rektangulära böcker, men den här gången så gjorde jag en kvadratisk.
Den här mäter 10x10cm.
Papperet är från Reprints serie med A4-papper.
Lite ovanligt, men trevligt, format att hantera :)
I ljuva färger och flera kombinationer av mönster finns, så det är bara att låta fantasin flöda.

Damen på framsidan är från ett av klipparken som släpptes nu i vår.
Vackra motiv som passar med de här papperen hur bra som helst.

En blomma och några halvpärlor samt ett vackert prickigt band som håller ihop boken.
De prickiga satinbanden passar perfekt med den här pappersserien.

På insidan så har jag skrivit ut lite lappar på hur en eventuell emaljskylt till huset skulle se ut.
Lite halvpärlor är enda dekorationen.

Och där står kortet uppställt.
Jag tror att hon blev nöjd ;)


Ha en härlig vecka på er alla.

Kram Maggan



No comments:

Post a Comment