Sunday 7 July 2013

Stjärnglans

Här har jag använt ett - för mig - favoritpapper ur Reprints vårkollektion. Bakgrunden består av två sidor av samma papper. För att dölja skarven, har jag satt ett satinband i matchande färg. 

I've used a - for me - favorite paper from Reprints spring collection. The background consists of two sides of the same paper. To hide the joint, I put a satin ribbon in a matching color. 


För att rosetten ska bli bra är den gjord för sig och sedan ditsatt.

For the bow to be good, it is made separately and then mounted.


Stjärnan har jag stansat ut ur ett papper ur Reprints Basic Collection A4. Det lila pappret tyckte jag var lite för skarpt till detta, så jag färgade in det med Distress Stain Wethered Wood. När den torkat strök jag på krackeleringlack, och när DEN torkat drog jag med Distress Stain Dusty Concord för att få sprickorna att framträda tydligare.
För att rama in stjärnan lite stansade jag ut en lite större stjärna i cardstock, samt satte den på 3D-kuddar för att få den att sticka ut.

The star, I punched out of a sheet of A4 Reprint Basic Collection. The purple paper I thought was a bit too sharp for this, so I colored it with Distress Stain Wethered Wood. When it dried I put on crackle varnish, and when dry, I stroked the surface with Distress Stain Dusty Concord for cracks to appear more pronounced.
In order to frame the star, I punched out a little bigger star in cardstock, and placed it on 3D foam pads to get it to stand out.




Må gott! DT Liza


Papper: RP0084 Medallions , RBC014 Purple Dots , CC730 Mystique
Dekorationer: R2039 satinband med prickar lila
Verktyg: ED001 Edge Scraper , Sizzix die 657567 Stars
Övrigt: Crackle Accents , Distress Stain - TDW29915 Wethered Wood , TDW29830 Dusty Concord , H-361 3D-kuddar , dyna VS174 Charcoal

No comments:

Post a Comment