Tuesday 19 November 2013

Att fynda på loppis är mer än aktuellt just nu...

Jag älskar att vara på loppis.
Det följer ofta med mig saker, och ofta så har jag stora planer, men för det mesta så ligger det fyndigheter i påsar lite här och var i mitt hem.
Men ibland så kommer det en idé...

Nu är det glöggtider, och inte att glömma shoppingtider.
Men hur får man slanten att räcka till allt som man vill ha?
Ja, om du har svaret på den frågan, så meddela mig, för jag har fortfarande inte hittat lösningen på den ekvationen.
Nej, men jag har lite ideér på hur man får den att räcka lite längre...

Glögg är ju alltid trevligt att få.
Sedan att få dela den med goda vänner, gör den ju bara godare.
En läcker förpackning till en enkel flaska, och det blir en fin present :)

Här hittade jag en låda som egentligen var till en vinflaska.
20kr på loppis :)
Det var ett hiskeligt fult motiv på den, men med ett papper från Reprint blev den snyggare än någonsin :)

Bokstäverna skar jag ut med min Slice, i vanligt beige cardstock.
Sedan duttade jag på Distress Stains i olika metallicfärger.
På allt så lade jag ett rejält lager med Glossy Accents.
I verkligeheten så blev det som bokstäver gjorda av bärnsten :)

Längst ner på lådan så satte jag ett vinrött sammetsband för att dölja skarven som blev nedtill på papperen.
De var precis, mellan tummen och pekfingret, 4mm för korta för lådan.
Men bandet gömde det :)

Till detta ett par blad från Reprints nyheter och likaså ett fin grön blomma.
Bakom detta så satte jag några gröna blad och ett par pärlnålar.
Några duttar med Glossy Accenten fick avsluta det hela.

Så en enkel julklapp till någon man tycker om :)

Kram och ha en trevlig vecka
//
Maggan

No comments:

Post a Comment