Monday 18 October 2010

Julkort med Webster

Med julpapper från Webster's Pages gör sig julkorten nästan på egen hand! Alla papper är dubbelsidiga så det finns mycket fina mönster att jobba med. Här har jag även använt de bokstavsstickers som följer med när man köper hela serien julpapper.



En metallram med en bit papper i, lite Glossy accents på och utstansade grenar med Distress stickles Shabby shutters blir en fin detalj.



Kul att plocka fram de fina pappren i ett av hörnen. Jag har bara fäst ett par små bitar extra under hörnet och vikt upp dem så man anar de fina mönstren.





Ett chipboardhjärta infärgat med Distress ink Aged Mahogany, sedan ett lager stickles. Texten är stämplad med Versa Fine Crimson Read och embossad med clear. Det lilla rådjuret har jag klippt ur ett av pappren.



Så till sist ett julkort som nästan har lite dala-känsla över sig, eller hur? Det mönstrade julpappret ser nästan ut som kurbitsar! Under har jag satt ett grönt cardstock med en rand Distress stickles Shabby shutters längs kanten.



Chipboardhjärtat har jag klätt in med ett av de fina mönsterpappren. Filat lite på kanterna och sen ett lager Glossy Accents.



Texten är stämplad med Versa Fine Spanish Moss och embossad med clear.



Kram,
DT-Ulrika

1 comment:

  1. Men så UNDERBART!!
    Jag vet vilka papper som jag kommer att köpa nu:)
    Helt superduperfina :)
    Och korten lika så....

    ReplyDelete