Sunday 3 October 2010

Mini-hus-album

Jag hittade en kul vikning av ett minialbum som man kan fälla ut till ett hus. Ett snyggt dubbelsidigt papper från Graphic 45 fick fungera som bas, och sen dekorerade jag med olika papper och tittar man noga så ser man även att det finns svarta rubons från Kaiser Scrapbook lite här och där.



Fantastiska metalldelar från Tim Holtz ...





På baksidan har jag målat med Crackle paint från Ranger, färgen heter Antique linen. Och så lite stickles ... här har jag använt Distress stickles Shabby shutters. Rosen är klippt ur ett papper.



När man fäller ut albumet så blir det alltså som ett hus. Jag har dekorerat både in- och utvändigt med urklippta motiv från papper ur Graphic 45s serie Steampunk Debutante.





Idéen kommer från Bookmaking for kids. Kan små barn så kan väl jag, tänkte jag. Och det gick ju faktiskt bra! Du kanske ska prova du också? :)

Lycka till!

//DT-Ulrika

2 comments:

  1. Underbart litet album! =) Dessa papper är fantastisk!

    Kram DT-Ulrica

    ReplyDelete