Saturday 19 March 2011

Påskägg på återförförsäljarträff






foto:ulrika macgregor

Här kommer lite bilder från helgens återförsäljarträff i Falkenberg. På min station dekorerade vi påskägg!

Först målade vi dem med acrylfärg (kaiser har massor av fina färger till bra priser, finns på reprint). Lade efter det torkat på remsor av tim holtz tissue tejp. På detta målade vi med distress crackle paint och glossy accent över synliga tejpändar för att fixera. Sen är det bara att dekorera med blommor och chipboardhjärtan samt snören och rosband. Så roligt. Fyll i distress dynor för att framhäva crackeleringarna. En kul gåbortpresent till påsk!



Ett ägg till. Man kan ju aldrig få för mycket godis eller hur? om

Detta är grundat med svart akrylfärg adirondack. Målat över med crackeleringsfärg i silver pewter. Denna är tunnare än de andra så den går att lägga på tunt så den inte crackelerar utan bildar ett annat kul mönster. Sen har jag använt mig av Tim Holtz knobs. Urläckra. Ligger i set om 3 superfina knoppar.

I öppningen har jag dekorerat med tim holtz tejp som jag lackat med 3d lack för att det skall sitta bättre.

Trevlig Helg
/Annelie

No comments:

Post a Comment