Friday 2 May 2014

Göra egna fillercards

Hej allesammans! Här kommer ett lite försenat inlägg så här på kvällskvisten....

Idag tänker jag visa mina egenhändigt gjorda fillercards till mitt Project Life - eller som det också kallas Pocket Scrapbooking då just PL är ett varumärke skapat av Becky Higgins. Ni som inte vet vad detta är kan bara googla på project life/pocket scrapbooking så kommer ni få massor av träffar.

Fillercards är helt enkelt kort som man stoppar i plastfickorna och kan vara både till att skriva på men också som ren dekoration. Extra kul är att ha egna för att få sin egen unika prägel i sitt album.






Till just dessa använde jag vanlig cardstock - slät vit samt kraft. Jag skar ut korten i storlekarna 4x6 tum respektive 4x3 tum. Jag använde också en hörnstans för att få runda kanter på alla korten.  På alla  kraftkorten har jag stämplat med vit StazOn och dragit linjer med en vit penna. På de vita stämplade jag med svart Mementodyna och drog linjer med en svart, tunn marker. Sen har jag ju såklart använt en massa fina stämplar från Reprint:
Ha en underbar helg!
Carina

No comments:

Post a Comment