Monday 12 May 2014

Such a sweet angel

Här har jag använt mig av både fram- och baksida av samma papper - Lily of the valley som troligen är mitt absoluta favoritpapper genom tiderna från Reprint. Helt fantastiskt! Längs den svängda gränsen mellan de båda mönstren har jag fäst en bit ljuvlig spets.

On this card, I used both the front and back of the same paper - Lily of the valley - which is probably my all time favourite paper from Reprint. Love it! I added a sweet vintage lace along the curved edge where the two patterns meet.


Den söta stämpeln fick sällskap av en söt liten fröken från ett klippark. Jag monterade bilden med 3D-kuddar på ett lager av blomblad som faktiskt består av dissekerade (!) blommor. Dessa blommor är helt fantastiska som de är men eftersom de är ganska tjocka så plockade jag försiktigt isär lagren och fick på så sätt även två blommor att räcka till hela dekorationen.

The cute stamp got some company from a sweet girl from a cut out sheet. I added the image on top of the flowers using foam squares. The flower bed is actually made from only two beautiful flowers that I carefully pulled apart to get the separate, thinner layers.


Längs ytterkanten drog jag en tunn sträng Stickles i färgen Platinum som ger en fin vintagekänsla till hela kortet.

I added a thin line of Stickles along the edge of the card, I used Platinum since it adds such a precious vintage feel to the whole card.


Materials used:
Paper: RP0111 Lily of the valley, Cut out sheet KP0010 Children
Stamp: OM2057I
Flowers: CR20679 Vintage
Ribbon: 45300815-07 Folk Lace Taupe
Other: Stickles SGG002 Platinum

Thanks for stopping by!
DT-Ulrika

No comments:

Post a Comment