Monday 13 December 2010

Embossad jultag

Tags är trevliga både som julklappsetiketter och som julkort. Den här torrembossade jag först för att få en bakgrund med snöflingor, drog lite vit akrylfärg längs kanterna och färgade sedan in hela tagen med Distress ink "Chipped sapphire", en riktigt härligt djupblå färg. Färgen fastnar inte på akrylfärgen, så det är bara att dra med en fuktig trasa över kanterna så blir de vita och fina igen.



Stämplarna jag har använt kommer allihop från samma EZ-monterade set. Granarna stämplade jag på ett grönt papper och klippte ut, stjärnan och fågeln stämplade jag på vitt papper, klippte ut och färglade med distresser och stickles i olika färger.



God Jul texten stämplade jag och embossade med embossingpulver "Red sparkle".



Stickles "Gold" på stjärnorna och "Lime green" på granarna ger lite extra bling.

Kram,
DT-Ulrika

No comments:

Post a Comment