Wednesday 8 December 2010

Julkrans

Hej,
Till idag har jag gjort en julkrans med hjälp av dessa två "Julplattor",
som är ett tillbehör till Utlimate Pro.
Jag har torrembossat blad i tre olika storlekar och sedan har jag gjort "ljuset" från den andra plattan.
På bilderna här ser ni de båda plattorna med resp. baksida.
Visst finns det mycket roligt man vill göra med dessa?


Så här ser kransen ut.
Jag tog en kraftig kartong och gjorde en ring, som är som en stomme.
Och sedan har jag limmat på bladen. En del dekorationer har jag satt fast med 3D-kuddar,
för att få lite mer effekt.
Rosetten har jag också gjort med hjälp av Ultimate Pro.

Ljusets låga har jag satt både gul och orange glitterlim på.

Material-lista:
Cardstock: Candlelight, Yukon gold, Rain Forest och French vanilla.
Glitterlim: Gul och Orange
Band: Rött satinband med vita prickar.
Önskar er alla en riktigt trevlig dag,
kram Anna A

No comments:

Post a Comment