Saturday 29 October 2011

“Mer jul, ge mig mer jul….”

Jag fullkomligt älskar julen och frossar i allt som hör därtill! Men det enda som kommer in över tröskeln hemma hos mig vid den här tiden på året är det som ska bli julpynt eller julkort. Så nu var det dags att visa upp ett nytt julkort:

Framsida:

111029-056

Jag har använt de mönstrade papprena RP0013 Tomte coll Tomte (baksidan) och RP0015 Tomte Coll God Jul till bakrund samt att göra blomman i hörnet. Den är i sin tur gjord med SAL656931 Paper Rosett från Tim Holtz/Sizzix. Tagen kommer från RP0011 Angel Tags. Jag har även dekorerat med prickigt band och det läckra rosbandet. Den supersöta stämpeln EZR061 Millas flicka med rådjur är ny hos Reprint. Jag har färglagt den med distresser och piffat den med lite Stickles. Tagen och stämpelmotivet är monterat med 3D-kuddar.

Insida:

111029-070

På insidan av kortet har jag stämplat med OM2082I och embossat med vitt embossingpulver.

På båden in- och utsidan har jag doodlat med en vit penna från Inkssentials.

Det var allt för denna gång!

Kram Carina

1 comment: