Saturday 15 October 2011

Värmeljuskort

Idag tänkte jag visa det värmeljuskort som vi gjorde på ÅF-träffen förra helgen. Ja, jag envisas med att använda det svenska namnet. Att många kallar det teljuskort beror på en försvenskning av det engelska uttrycket “tealight candle card”. Tealight på eng = värmeljus på svenska… ;D Slut på språklektionen!

Jag har gjort en mall som ni kan få av någon av Reprints alla återförsäljare. Detta är varianten som vi gjorde på träffen:

111011-002111011-004111011-006

Man kan också göra andra varianter som t ex den här med cardstock som grund och mönstrat papper som “speglar”:

111011-008

Det är ganska många vikningar så det var fantastiskt bra att kunna använda den nya plattan “The Boxer” som är ett nytt tillbehör till Ultimate Pro/Crafter´s Companion:

image

Finessen med den här plattan är att den har spår för falsning i centimeter på ena sidan och inches på den andra. Det är superpraktiskt när du hittar någon kul mall som du hittar på t ex internet.Du behöver inte böka med några omvandlingar eller hålla på att flytta pappret hela tiden!

Jag har dessutom använt följande material:

Nästa vecka kommer jag att visa upp ett alster som INTE har med julen att göra…

Ha det gott!/Carina

No comments:

Post a Comment