Tuesday 31 January 2012

Alco Inks och jag...

Alco Inks...
Jag har en sort hatkärlek till dessa små flaskor.
Jag köper på mig ett helt gäng, ångrar mig efter ett tag och säljer dem, för att åter ångra mig och köpa nya.
Och så ibland så kommer det en idé...

Alco Inks...
I have a sort of love-hate for these tiny bottles.
I buy a lot of them, regrets buying them after a while ending up selling them, and then I buy another lot.
And then I have a "great" idea...



För några dagar sedan så fick jag såna här ljuslyktor av bästaste Anna.
Fina men inte så fina som de skulle kunna bli;)
Teoretiskt alltså...

Some days ago I got these candle holders from Anna.
Rather great but not as great as they could be ;)
Theoretically that is...


Så jag tog fram mina Inks och duttade på.
Flera lager, rost och brunt, svart och koppar...
En Rub On och sedan ett rejält lager med decoupage lack.

So I took my Inks and started.
Layer on layer with rust and brown, black and copper.
A Rub On and then a thick layer of decoupage finish.


Här har det torkat lite...

Here it has dryed a bit...

Voila!

 Och en närbild.

And a close up.

Jag är så nöjd med den och ser fram mot att leka med mina andra som jag fick.
Snacka om otacksam att ge saker som går att altra ;)

I am so pleased with how it turned out.
But I feel a bit ungrateful, as I altered it ;)


Ha en bra Inkad vecka ;)

No comments:

Post a Comment