Sunday 1 January 2012

Angels create miracles and so do friends...



2012 års första kort har jag skapat av ett av mina absoluta favorit papper från Bo Bunny. Bo Bunnys papper är levande och lätt arbetade dessutom passar de till alla tillfällen.



Min tanke var att jag skulle maskat stämplarna men jag hoppade över det -och stämplade först "
Brev från Toscana med Distress Ink "Pumice Stone". Där efter stämplade jag "Ranka 3" med en "clear stämpeldyna" och embossade med "brunt glitter" embossingpulver. Eftersom inte "texten" var helt torr fastnade lite pulver där också. Helt okej tyckter jag själv även om tanken från början var en annan. ;) Jag värmde pulvret med en super tyst embossingfön från Ranger. :)
Även texten "Angels create miracles and so do friends" är gjord på samma sett.



Här syns tydligt hur kortet är uppbyggt med "lager på lager" ett enkelt sett som ger fin effekt. Fjärillen, som är en av Reprints egna underbara charms, fick "diamant beklädda vingar".




Kortets insida med samma mönsterpapper samt vita skrivfält utstansade i cardstock med en die från Sizzixs "Styled Labels". En liten ängel fick äran att pryda insidan.




Kortets baksida, samma underbara mönsterpapper och en stämpel jag fått i Julklapp av super goa Miia och Johan på Stämpelfabriken i Malmö.

Jag önskar er en god fortättning på det nya året!

Kram DT Marie

No comments:

Post a Comment