Sunday 22 November 2009

DT-CARINA W







Namn: Carina
Ålder: 58år
Bor: Dalsjöfors
Familj: Min sambo och livskamrat sedan vi var 18-19år är Göran.Tillsammans har vi 3 vuxna flickor och 6 fantastiska barnbarn.Tillsammans med mig och Göran bor också min Golden Retriever Hugo 31/2 år gammal.Det är tillsammans med honom på våra promenader jag får massor av inspiration till mitt skapande.
Sysselsättning: Arbetar med äldre människor och har gjort det i hela mitt liv.Är idag utbildad undersköterska och stormtrivs med mitt yrke.
När började du scrappa? Tror det snart är 4år sedan.Fick ett album i julklapp och fattade noll.Men man lär sig med tiden och nu är det ett intresse som täcker så gott som hela min fritid.
Vad gör du helst:kort eller layouter? Vet bestämt att kort är min absoluta favorit.
Hur skull du beskriva din scrapstil? Har provat på det mesta men att scrappa i Vintage är nog det som passar mig bäst.
Vilket format scrappar du helst i? Scrappar i de mesta format.Tycker om det där lite annorlunda.
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Absolut chalk eller mina distresser/tombowpennor.
Vem är din största inspirationskälla? Det var svårt,tycker att många ger mig massor.Så det blir lite klurigt att endast delge en enda.
Vilken blogg besöker du dagligen?: Naturligtvis House of Inspiration därför att jag är DT-medlem där och vill hela tiden hålla mig väl informerad.Även Pysselmyran är en kul blogg.Där har jag en del stämpelmotiv som jag tecknat.Får också inspiration av de alster de visar.
Hur går du tillväga med en ny LO?: Utgår ofta från motivet och är det ett motiv som jag fastnat för så blir det en LO eller kort av den!
Hur många layouter scrappar du i månaden?: Scrappar varje dag så det kan väl bli ca 5-6st kort mm i veckan.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Nästan all min tid+Hugo förstås.Dammsugaren får vänta och "gubben klara sig bra själv!??!
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Använder mig oftast av kort.Tecknar en hel del själv (och då finns det ju ingen mer med just det motivet).Mycket murrigt med massor av chalk och rivna papper.Rosetter är också ett måste samt att försöka mig på det där som ingen annan gjort tidigare.

No comments:

Post a Comment