Sunday 22 November 2009

DT-MILO







Namn på internet: Milo Lilja
Namn: Milo Lilja
Ålder: 37
Bor: Trollhättan
Familj: Min fru Anna & två tonåringar
Sysselsättning: Arbetslös, scrappar, bygger websidor När började du scrappa?: 2006
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: För ca 15 år sedan så köpte jag ett hundratal stämplar från utlandet och gjorde egna brevpapper och kort. Men, det var för tre år sen som jag följde med en väninna på en layout-kurs där vi gjorde min första layout. Jag tyckte det var jätteskoj, och dammade av mina gamla stämplar och köpte lite nytt.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Kort tycker jag är roligare. Jag har så svårt att välja ut foton till layouter, eftersom jag har runt 30 fotoalbum. Det känns lite som ”allt eller inget”. Jag kommer däremot att scrappa ett fotoalbum från mitt och Annas bröllop.
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Vintage, murriga dova färger, rivna kanter, detaljrikt. Använder gärna spets & chalkar alla papperskanter.
Vilket format scrappar du helst i?: 15x15 cm kort. Och 8x8 tum album.
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Oj, måste man verkligen välja en, det går ju inte! Edge scraper, pincett, skärmaskin
Vem är din största inspirationskälla?: Jag ser inspiration i nästan allt! Ideér ploppar ständigt upp i skallen hur jag vill göra nästa kort, och vad jag ska använda.
Vilken blogg besöker du dagligen?: Mariannes Papirverden: http://mariannespapir.blogspot.com/
Hur går du tillväga med en ny layout?: OM jag gör en layout så föredrar jag att använda sepiafärgade kort. Jag använder gärna bruna, beige papper med detaljer i oliv/militärgrönt eller gammelrosa. Metalldetaljer i ”smutsig silver” är snyggt. Jag gillar mycket svirlar, blommor, spets och fina texter.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Eftersom jag inte scrappar layouter utan kort, så blir svaret noll. Men kort däremot gör jag allt mellan 20-40 st. i månaden.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Nästan varje ledig stund. Flera timmar om dan, och det blir en hel del sena nätter.
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Detaljrikt, murrigt, rivna chalkade kanter, scener på kort. Många motiv på ett & samma kort.




No comments:

Post a Comment