Saturday 21 November 2009

DT-SOFIA





Namn på internet: Mrs Sophie
Namn: Sofia Källvik Sjöstedt
Ålder: 37 år
Bor: I Karlstad
Familj: Man & 2 barn+1 bonus
Sysselsättning: Sångare + Sånglärare
När började du scrappa?: Har gjort kort länge, men kanske började jag med stämplar 2004.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Genom pysslande vänner & böcker.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Kort!
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: En blandning av lite nytt & lite gammalt (tar vara på allt som kan tänkas vara bra att ha!)
Vilket format scrappar du helst i?: Just nu är allt bra bara det är kvadratiskt!
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Mina svarta tunna tuschpennor!
Vem är din största inspirationskälla?: Svårt att välja en…men jag tar nog Lena Andersson som är illustratör & barnboksförfattare. Kolla in hennes underbara ”Skissbok”!
Vilken blogg besöker du dagligen?: http://badankor.blogspot.com
Hur går du tillväga med en ny layout?: Tittar efter mönster, färer etc som kan se liknande ut på papper, foton mm. Försöker binda ihop det hela med någon gemensam nämnare.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Jag gör mest kort & det blir kanske 10 olika/mån.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Så mycket jag hinner naturligtvis! Ett snitt på 1 timme/dag kanske?
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Vackra småbitar av papper, stämplat & en del som jag ritat/målat själv.


No comments:

Post a Comment