Saturday 21 November 2009

DT-LOTTA







Namn på internet: Lotta
Namn: Charlotte
Ålder: 34år
Bor: Trelleborg
Familj: Gift med Aleks och tillsammans har vi 2barn, Anton 4 år och Elin född i april
Sysselsättning: Är förskollärare i vanliga fall men är mammaledig just nu.
När började du scrappa?: Vet inte när jag började egentligen men om jag räknar från då jag började med album med plastfickor så började jag 2003, innan dess var det färdiga album med svart sidor i som jag höll på med.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Jag hittade det på nätet och där genom hittade jag en butik i Stockholm som fick mig på fall med album med plastfickor.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Layouter
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Enkel.
Vilket format scrappar du helst i?: Jag scrappar helst i 12x12 och lettersize.
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Just nu är det nog knappar
Vem är din största inspirationskälla?: Tycker om att titta runt på nätet för att få inspiration som jag kan spinna vidare på sen.
Vilken blogg besöker du dagligen?: Förutom min egen då (ha ha ha). Har många vänner som har bloggar som scrappar och där tittar jag in varje dag för att se om det har hänt något nytt. Annars är jag mycket inne på amerikanska bloggar
Hur går du tillväga med en ny layout?: Jag letar fram ett foto som jag vill scrappa. Antingen vet jag redan vilket/vilka papper jag vill använda eller så drar jag fram min pappershög och letar. Sen kan jag vända och vrida på papperna tills jag känner mig nöjd.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: Mellan 5-15 layouter
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Det beror på hur snäll familjen är. Men jag försöker att sätta mig en stund varje kväll när barnen har gått och lagt sig.
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Enkla layouter där fotot är i fokus.

No comments:

Post a Comment