Monday 23 November 2009

DT-EMILIE







Namn på internet: Mitt nickname på olika forum och på min blogg är Wildärtan.
Namn: Emilie
Ålder: Jag är 36 år
Bor: Utanför Storuman i ett litet hus med man och 2 hundar
Familj: Min man och 2 hundar
Sysselsättning: Jag arbetar som föreståndare på ett behandlingshem för vuxna missbrukande män. Mycket givande och inspirerande!
När började du scrappa?: Jag började med att göra julkorten 2006, innan julafton hade jag börjat beställa saker för att kunna göra layouter. Och på den vägen är det!
Hur kom du i kontakt med scrapbooking?: Min syster tog sig an mig och mamma under påsken 2006, då gjorde jag mitt allra första kort. Sen ratade jag mycket med henne under resten av året, för att till julen 2006 göra några julkort till mina vänner.
Vad gör du helst: kort eller layouter?: Jag vill inte välja, utan gör både och. Beror en del på dagsformen och behov av kort till födelsedagar, bröllop etc.
Hur skulle du beskriva din scrapstil?: Jag varierar mig efter foto eller stämpel. Det jag ännu inte gett mig in på är freestyle, annars har jag provat mig fram och funnit att det är roligast att anpassa mig efter foto eller sinnelag på foto.
Vilket format scrappar du helst i?: 12*12. Jag brukar inte bli nöjd när jag försöker mig på t.ex. letter size. Men det där är ju
Vilken produkt kan du inte leva utan?: Chalk!
Vem är din största inspirationskälla?: Jag har så många, och de representerar olika stilar.
Hur går du tillväga med en ny layout?: Jag scrappar nästan alltid efter nån skiss, och sen gör jag min egen grej efter det. Eller scraplift, men det kan vara svårt att känna igen originalet… Grejen är ju att man ska inspireras av något.
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden?: 3 st kanske, jag gör ju även kort och altrar.
Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking?: Alldeles för mycket tid, jag är en långsam scrappare! Men jag har så roligt under tiden att jag tycker det är väl investerad tid
Hur kommer vi att se att det är du som har skapat på bloggen?: Förmodligen så märker ni det på att jag skapar med 3d-känsla, jag gör mycket sällan ”platta” alster. Och så har jag gärna blommor och blad med nånstans..

No comments:

Post a Comment