Sunday 22 November 2009

DT-CHRISTEL







Namn på internet: Christel
Namn: Christel Jönsson
Ålder: 39 år
Bor: i Bromölla Skåne
Familj: Sambo och 2 barn 17 och 10 år
Sysselsättning: arbetar natt på en dygnet runt förskola
När började du scrappa? Jag började scrappa för drygt 2 år sedan men har alltid hållit på med någon form av kreativt skapande.
Hur kom du i kontakt med scrapbooking? Halva min släkt håller på med scrapbooking och när min kusins svärmor öppnade en scrapbookingaffär gick det inte att ”blunda” för denna underbara hobby längre.
Vad gör du helst? Jag är en allätare inom scrapbooking. Gör det mesta. Började med att altra och gjorde mkt minialbum. Sedan har jag övergått mer och mer till att göra både kort och Layouter.
Hur skulle du beskriva din scrapstil? Min scrapstil går åt det romantiska shabby chic hållet. Älskar vintagestilen och mkt lager på lager.
Vilket format scrappar du helst i? 12x12
Vilken produkt kan du inte leva utan? Kan inte leva utan min chestnut Roan chalk
Vem är din största inspirationskälla? Ingvild Bolme
Vilken blogg besöker du dagligen? Min egen. Hi,hi. Nä skämt åsido jag besöker dagligen de bloggar som jag är designer åt för att se vad mina DT kollegor hittat på för ngt roligt.
Hur går du tillväga med en layout? Hm. Jag är nog lite konstig där. Jag väljer först ut papper som passar ihop. Efter det väljer jag foto. Många gör tvärtom, väljer papper utefter fotot de ska scrappa. Jag redigerar och trycker ut alla mina foto själv och passar fotot inte färgmässigt till papperna som jag valt att jobba med trycker jag ut fotot i sepiaton. Jag älskar den gamla looken. Efter det bygger jag upp layouten. Mkt lager på lager, rivna kanter och 3D effekter. Vet aldrig hur min layout kommer att se ut innan utan det kommer efterhand som jag skapar. Därför tycker jag inte om att skapa utefter skisser… När jag jobbar med en layout flödar kreativiteten och då vill jag inte vara låst av en skiss!
Mina skisser ritar jag utefter mina färdiga layouter. Ooops (hemlis)
Hur många layouter scrappar du ungefär i månaden? Svårt att säga. Det beror på vad jag har blivit inspirerad att göra… Eftersom jag gör både kort och altrat också . Men ca 2 layouter. Hur mycket tid lägger du ner på scrapbooking? Myyyycket! Eftersom jag jobbar ständig natt och dessutom har ”sovande vak” så har jag ganska mkt ledig tid. Så när barnen åkt till skolan åker scrapgrejorna fram.
Hur kommer vi att se att det är du som skapat i bloggen? Ni kommer att känna igen mina alster på bloggen genom ett par saker:
Jag har aldrig några raka kanter. Slitna ska det va och inkade!
Lager på lager och mkt 3 D effekter. Har ofta alldeles för mkt dekorationer! Vet lixom aldrig när jag ska sluta!!! Mina alster har en romantisk look.


No comments:

Post a Comment